Náplň činnosti
Plní veškeré úkoly a povinnosti městského úřadu spadající do působnosti odboru vyplývající ze zvláštních právních předpisů, případně textu náplně činnosti, zejména:
Oddělení občansko-správních agend
Na úseku evidence obyvatel:
- vede evidenci obyvatel a evidenci domů v městě Přelouč
- v příslušném rozsahu a stanoveným způsobem zpracovává údaje vedené v agendovém informačním systému evidence obyvatel
- přijímá hlášení občanů, týkající se jejich pobytu a jeho změn na území města, stanoveným způsobem je realizuje
- zajišťuje písemný výdej dat z agendového informačního systému evidence obyvatel pro subjekty s oprávněním získávání údajů
- zajišťuje písemné poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel na vlastní žádost občana
- ve správním řízení rozhoduje o zrušení údaje o místu trvalého pobytu
- spolupracuje s Českým statistickým úřadem při sčítání lidu, domů a bytů
- na úseku své činnosti vede stanovené či potřebné evidence, agendy, vypracovává statistické a obdobné výkazy, rozbory apod.
- spolupracuje při přípravě voleb
Na úseku cestovních dokladů:
- vyřizuje dotazy a podněty občanů
- vyřizuje žádosti zaslané přes zastupitelské úřady České republiky v cizině pro občany České republiky, kteří žijí trvale v zahraničí
- zabezpečuje zhotovení cestovních dokladů a provedení změn v cestovních dokladech
- vyřizuje ztráty, odcizení a poškození cestovních dokladů, ukládá a vybírá pokuty příkazem na místě
Na úseku občanských průkazů:
- připravuje doklady k vydání nového občanského průkazu
- zadává žádosti do centrální evidence
- vydává nové občanské průkazy
- zpracovává karty a žádosti občanů odstěhovaných mimo správní obvod, mrtvých osob, uložení do odkládací evidence
- zasílá žádosti na jiný útvar k předání nového občanského průkazu pro občany našeho obvodu (věznice, zdravotní omezení, domovy důchodců...)
- ukládá a vybírá pokuty v blokovém řízení
- přijímá a zpracovává oznámení o ztrátě, odcizení, poškození, zničení a nálezu občanských průkazů od občanů, vyměřuje, ukládá a vybírá pokuty příkazem na místě
Na úseku matriky:
- vystavuje matriční doklady na základě zápisů v matričních knihách
- vystavuje druhopisy matričních dokladů
- vede a aktualizuje sbírky listin pro městské a obecní úřady pověřené vedením matrik
- zabezpečuje podklady pro zvláštní matriku v Brně
- zajišťuje zápis o určení otcovství
- vyřizuje změnu jména a příjmení
- ověřuje shodu opisu nebo kopie s listinou a pravosti podpisu (vidimace a legalizace) dle příslušných právních předpisů
- vede statistiku vydaných matričních dokladů
- kompletuje podklady pro vydání osvědčení o státním občanství
- provádí kontrolní činnost a zabezpečuje metodiku na městských a obecních úřadech pověřených vedením matrik, vidimace a legalizace
- zajišťuje vyřízení žádostí o výpis z rejstříku trestů
- vybírá poplatky související s matriční agendou a za vidimaci a legalizaci
Referent krizového řízení:
- zabezpečuje výkon státní správy v přenesené působnosti při zajišťování připravenosti správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací, plánuje a připravuje organizační, koordinační a výkonná opatření pro řešení jednotlivých krizových situací, zpracovává dokumentaci a vytváří analýzy potřebné pro zajištění těchto opatření
- zajišťuje a plní úkoly stanovené krajským úřadem při přípravě na mimořádné události a krizové situace a jejich řešení
- podílí se na řešení rozsáhlých mimořádných událostí a krizových situací, kdy zejména plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a plní úkoly a opatření uvedené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností
- plní úkoly na úseku ochrany obyvatelstva, zejména organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva, realizuje zabezpečení nezbytných potřeb obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace
- po vyhlášení krizových stavů, pokud je to nařízeno, zajišťuje vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a předává údaje v ní vedené hasičskému záchrannému sboru kraje
- komplexně zajišťuje výkon státní správy v přenesené působnosti v oblasti přípravy hospodářských opatření pro krizové stavy, kde zejména zpracovává regulační opatření obecního úřadu obce s rozšířenou působností, připravuje a plní úkoly uložené krajským úřadem k zajištění nezbytných dodávek a regulačních opatření, odpovídá za vyžadování zásob pro humanitární pomoc
- pro zpracování dat a realizaci úkolů hospodářských opatření pro krizové stavy zajišťuje provoz informačních systémů ARGIS, KRIZDATA a KRIZKOM
- kontroluje v okruhu své působnosti přípravu a účinnost hospodářských opatření pro krizové stavy a realizace kontrolní a metodické činnost ve svém správním obvodu
- zabezpečuje činnost Bezpečnostní rady a Krizového štábu Městského úřadu Přelouč, je tajemníkem Bezpečnostní rady
- zajišťuje výkon státní správy podle zákona č. 222/1999 Sb. o zajišťování obrany České republiky, plnění úkolů pro Armádu České republiky
- zpracovává dokumentaci k plnění úkolů a opatření obranného plánování, zabezpečuje jejich realizaci v oblasti zajištění obrany státu a řešení vojenských krizových situací za stavu ohrožení státu a válečného stavu
- plní úkoly stanovené krajským úřadem při vyhodnocování objektů, které za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu mohou být napadeny a objektů důležitých pro obranu státu, navrhuje způsob jejich ochrany
- výkon státní správy na úseku hospodářské mobilizace, včetně mapování a vytváření potřebných zásob pro spravované území
- výkon státní správy na úseku branné povinnosti v součinnosti s Krajským vojenským velitelstvím v souladu se zákonem č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování - (branný zákon)
- zajišťování úkolů na úseku utajovaných informací a odpovědnost za jejich ochranu, vedení, ukládání a skartaci utajovaných písemností, včetně kontrolní činnosti na tomto úseku – realizace zákona č. 412/2005 Sb.
- výkon funkce bezpečnostního ředitele Městského úřadu Přelouč
- je členem Povodňové komise a plní úkoly stanovené v Povodňovém plánu města Přelouč
- podílí se na trvalé provozuschopnosti varovacích a vyrozumívacích systémů na spravovaném území v součinnosti s Územním odborem HZS
- zajišťuje s externími dodavateli agendu BOZP a PO a plnění vyplývajících úkolů
- spolupracuje na organizaci a technickém zabezpečení voleb, sčítání lidu, domů a bytů a na organizaci referend
- dále plní úkoly vyplývající z organizačního řádu Městského úřadu Přelouč pro odbor vnitřních věcí dle pokynů vedoucího odboru
- plní úkoly ve vztahu k zásahové jednotce sboru dobrovolných hasičů města Přelouč
Další činnosti odboru vnitřních věcí:
- plní úkoly organizačně technického zabezpečení při sčítání lidu, volbách a vyhlášených referendech
- organizačně a materielně zajišťuje chod zásahových jednotek sboru dobrovolných hasičů zřízených městem Přelouč
- zúčastňuje se na požádání jako nezúčastněná osoba při provádění některých úkonů (trestní řád) orgánem státní mocí (např. policejním orgánem), kterými je zasahováno do osobnostních svobod.