Náplň činnosti
Plní veškeré úkoly a povinnosti městského úřadu spadající do působnosti odboru vyplývající ze zvláštních právních předpisů, případně textu náplně činnosti, zejména:
Samostatná působnost
Investiční činnost
- sestavuje plány investiční výstavby
- zajišťuje předprojektovou přípravu
- zajišťuje projektovou přípravu
- zajišťuje podklady pro stavebně správní řízení - územní rozhodnutí, stavební povolení, povolení překopů atd.
- zajišťuje výběr zhotovitele díla
- provádí stavební dozor na stavbách - v rámci této činnosti provádí kontrolu kvality prováděných prací, dodržování projektové dokumentace, kontrolu stavebních deníků, koordinaci prací na stavbách (u akcí realizovaných městem)
- kontroluje dodržování podmínek státních dotací
Správa budov
- pořizuje a aktualizuje dokumentaci o technickém stavu (pasporty) budov a dalších objektů (komunikace atd.) v majetku města
- provádí činnost a kontrolu dodržování předpisů na úseku ochrany majetku a osob u objektů v majetku města
- zajišťuje protipožární ochranu podle zákona o požární ochraně
- zajišťuje prohlídky výtahů
- zajišťuje odstranění závad zjištěných prohlídkami a revizemi
- odstraňuje závady vzniklé běžným používáním budov a dalších nemovitostí v majetku města
- dohlíží na provádění běžných údržbových prací v objektech zapůjčených jiným subjektům
- zajišťuje přípravu a realizaci generálních oprav objektů a komunikací
- zajišťuje předprojektovou a projektovou přípravu, stavební řízení, výběr zhotovitele, realizaci, provádí stavební dozor
Ostatní
- likviduje faktury včetně kontroly správnosti (dle smluv)
- zajišťuje podklady pro uzavírání smluv, projednání návrhů a sepsání smlouvy, sledování jejich plnění (kupní, nájemní, o dílo atd.)
- vede evidenci objednávek
- vede evidenci prostavěnosti na jednotlivých akcích
- vede evidenci a archivaci dokumentace
- zpracovává požadavky ohledně státních dotací
- zajišťuje výpisy a podklady z katastrálního úřadu, převody nemovitého majetku a listy vlastnictví
- zajišťuje geometrické plány
- zajišťuje odhady nemovitostí
- navrhuje radě města a zastupitelstvu města nabytí a převody nemovitého majetku
- vede evidenci pošty - podací deník správy majetku a infrastruktury
- vede evidenci majetku města
- zajišťuje inventarizaci majetku města
- spolupracuje s firmou, která spravuje bytové domy
- zpracovává podklady pro majetkový výbor
- zajišťuje veřejnou dražbu v případě, že zastupitelstvo města rozhodne o prodeji nemovitého majetku formou dražby
- připravuje podklady pro přidělování bytů
- je pověřen zastupováním města Přelouč jako účastníka řízení podle stavebního, vodního a silničního zákona
Odbor správy majetku používá následující právní předpisy:
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
- zákon č. 183/2006 Sb., stavební zákon,
- vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
- nařízení vlády č. 308/2015 Sb., o vymezení pojmů běžná údržba a drobné opravy související s užíváním bytů
- zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
- vyhláška č. 169/2016 Sb., o stanovení rozsahu dokumentace veřejné zakázky na stavební práce a soupisu stavebních prací, dodávek a služeb s výkazem výměr
- výměry MF č. 1 pro příslušný rok