Obsah
Odbor sociální
Užitečné informace
- Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění, dle zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů (pdf)
- PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ BYTU č. 3 v domě v ulici Za Fontánou 433, Přelouč (pdf)
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb Pardubického kraje 2019–2021 - odkaz
Katalog sociálních služeb pro veřejnost - odkaz
Osoby
Jméno | Funkce | Telefon |
---|---|---|
Konvalinová Blanka, DiS. | vedoucí odboru |
466 094 167
734 730 353 |
Kutílková Hana, DiS. | referentka |
466 094 162
739 601 104 |
Kvochová Hana, DiS | referentka |
466 094 163
734 875 855 |
Pečovatelská služba
Adresa Pečovatelské služby Přelouč.
Pečovatelská služba
Sluneční 1516
535 01 Přelouč
vedoucí: Jitka Burketová
tel.: 466 953 216
E-mail: ps@mestoprelouc.cz
Zřizovatel.
Město Přelouč
Československé armády 1665
IČ: 274101
DIČ: CZ 00274101
535 33 Přelouč
tel.: 466 094 111
www.mestoprelouc.cz
bankovní spojení: Komerční banka Přelouč, č. účtu: 1425561/0100
Poslání.
Pečovatelská služba podporuje uživatele, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí nebo zdravotním postižením, zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, žít běžným způsobem života, v co nejlepší kvalitě, žít důstojně a zapojovat se do běžného života společnosti.
Podporujeme uživatele k samostatnosti, k rozvíjení vlastních schopností při sebeobsluze, či domácnosti a vedeme uživatele ke schopnosti řešit svou situaci vlastními silami.
Cíle služby:
- umožnit uživatelům, aby co nejdéle zůstali soběstační ve svém přirozeném prostředí
- poskytnout podporu uživatelům v rámci zachování soběstačnosti v sebeobsluze, v péči o vlastní domácnost, a tím podpořit jejich důstojnost
- poskytovat pomoc uživatelům při udržení přirozených kontaktů a kontaktů se společenským prostředím, a tím předcházet jejich vyloučení ze společnosti.
- umožnit uživatelům uplatňovat vlastní vůli při rozhodování o způsobu a stylu svého života
Cílová skupina.
Službu poskytujeme osobám, bez omezení věku, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
Naplňování základního poslání.
Při naplňování základního poslání vycházíme z následujících principů:
- vzájemná dohoda – založena na partnerství, každý uživatel je rovnocenný partner
- respektování potřeb – služby poskytujeme a nabízíme na základě individuálních potřeb a požadavků uživatele
- zachování přirozeného prostředí – při poskytování služby směřujeme k předcházení a zamezení sociálního vyloučení uživatele a podporujeme ho při začlenění do běžného života
- respektování lidské důstojnosti a soukromí
- spolupráce s rodinou, blízkými, přáteli a ostatními veřejnými institucemi při naplňování cílů uživatele
- profesionální přístup kvalifikovaných pracovníků
- flexibilita – službu dokážeme zavést do 24hod.
Pečovatelská služba zajišťuje:
Základní činnosti:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- pomoc při zajištění chodu domácnosti
- základní sociální poradenství – např. pomoc při vyplňování tiskopisů, formulářů, žádostí, zajištění žádosti o nouzové signalizační zařízení
Fakultativní činnosti:
- dovoz autem do SOH za úhradu
Uživatel může kdykoliv změnit rozsah poskytovaných služeb.
Poskytování služby, provozní doba.
Pečovatelská služba Města Přelouče je poskytována ve středisku osobní hygieny v DPS (ul. Sluneční č p. 1516), v bytech zvláštního určení (ul. Sluneční č p. 1414), v pečovatelském domě (ul. Sluneční č p. 1516) a v domácnostech uživatelů v Přelouči a místních částech (Mělice, Lohenice, Klenovka, Tupesy, Štěpánov, Lhota, Škudly), dále i v obcích, se kterými má Město Přelouč uzavřenou smlouvu o poskytování pečovatelské služby (Jankovice, Veselí, Svinčany, Choltice, Břehy, Semín, Vápno, Kladruby nad Labem, Tetov, Brloh, Řečany nad Labem, Přepychy, Sopřeč, Lipoltice, Přelovice, Svojšice).
V domácnosti uživatelů jsou poskytovány služby ve vymezeném místě, čase a rozsahu prostřednictvím kvalifikovaných pracovníků pečovatelské služby. Každý uživatel má svého klíčového pracovníka, který zodpovídá za kvalitní průběh služby, za sestavení individuálního plánu a jeho změny.
Provozní doba terénní pečovatelské služby:
Po – Pá:6:30 - 20:00hod.
So – Ne:10:30 -12:30 hod. (mimo stanovenou dobu se služba poskytuje na základě individuálních potřeb uživatele po předchozí domluvě)
Provozní doba ambulantní pečovatelské služby:
Po – Pá:6:30 -15:00 hod.
Kapacita.
Maximální okamžitá kapacita terénní služby: 3
Maximální okamžitá kapacita ambulantní služby: 1
Odmítnutí služby.
Poskytnutí služeb lze odmítnout:
- osobě, která má bydliště v obci, s níž město Přelouč nemá uzavřenou smlouvu o poskytování pečovatelských služeb
- osobě, která nespadá do cílové skupiny
osobě, která nesouhlasí s časovým rozmezím a možnostmi služby, např. rozvoz obědů, v tomto případě pečovatelská služba poskytne informace o alternativní službě
osobě, která žádá o poskytnutí služby, pokud ji poskytovatel vypověděl v době kratší než 6měsíců před podáním této žádosti smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
- z důvodu překročení kapacity organizace
Jednání se zájemcem o poskytování služby – uzavření smlouvy.
Veškeré služby jsou poskytovány na základě písemné smlouvy uzavřené mezi poskytovatelem a uživatelem.
Zájemce kontaktuje zaměstnance pečovatelské služby osobně, telefonicky, písemně, případně se může obrátit na pracovnice sociálního odboru Městského úřadu Přelouč.
Sociální pracovník a vedoucí pečovatelské služby provedou šetření v domácnosti žadatele.
Na této návštěvě je upřesněn rozsah služeb. Jsou předány podrobné informace
o poskytovaných službách a pravidlech služby. Na místě je vyplněna Žádost o poskytnutí sociální služby a Záznam ze sociálního šetření.
Na základě tohoto šetření je sepsána Smlouva o poskytování pečovatelské služby.
Ukončení poskytovaní služeb.
Ukončení smlouvy může dojít:
- výpovědí ze strany uživatele bez udání důvodu (způsob a lhůty jsou uvedeny ve smlouvě)
- písemné dohody mezi uživatelem a poskytovatelem
- úmrtí uživatele
- výpovědí ze strany poskytovatele (uvedeno ve smlouvě)
Organizace v případě ukončení služby poskytne uživateli poradenskou pomoc při zajištění jiné sociální služby, např. adresy a kontakt.
Stížnost, podnět a připomínka.
Uživatel (zákonný zástupce) má právo v případě nespokojenosti s kvalitou poskytovaných služeb podat stížnost, podnět a připomínku ústně či písemně, a to kterékoliv pro něho důvěryhodné osobě, zřizovateli, vedoucí pečovatelské služby, pracovníkům odpovědným za sociální službu. Informace k podávání stížností, podnětů a připomínek je přílohou smlouvy o poskytování služeb (vnitřní směrnice č. 6, příloha č. 2).
Úhrady za pečovatelské služby.
Uživatel je o platbě vyrozuměn předem. Úhrady za služby poskytované v domácnosti uživatele a ve středisku osobní hygieny (mimo praní a žehlení)jsou prováděny se zpětnou splatností po uplynutí daného kalendářního měsíce, v průběhu prvních 10 dnů měsíce následujícího. Úhrada za služby poskytované ve středisku osobní hygieny (praní, žehlení) je prováděna na místě platbou v hotovosti oproti stvrzence o platbě.
Uživatel provádí platbu v hotovosti prostřednictvím pověřeného pracovníka poskytovatele oproti stvrzence o platbě. Na stvrzence jsou vypsány počty a ceny jednotlivých úkonů a celková cena. Stvrzenka slouží uživateli jako doklad o zaplacení. Na požádání uživatele může být mimo stvrzenky, vyhotoven výpis provedené péče za daný měsíc.
Platba může být uživatelem provedena na účet Města Přelouč po obdržení č. účtu a variabilního symbolu, které poskytne pověřený pracovník poskytovatele.
Principy platné pro ochranu uživatele před předsudky:
- ke všem uživatelům se chováme stejně, neděláme žádný rozdíl mezi pohlavím, rasou, barvou pleti, sociálním postavením, náboženským přesvědčením
- uživatelům netykáme
chráníme práva uživatelů
Cíle organizace
- neustále zajišťovat dobrou informovanost o naší službě (letáky, Rošt, internet)
- zvyšovat kvalifikaci zaměstnanců pečovatelské služby
- umožnit uživatelům za naší podpory, zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí
Zprostředkujeme služby úklidové, kadeřnické, masáže, pedikúru, senior-taxi, právní služby apod. dle individuálních potřeb uživatele. |
Vnitřní pravidla stanovená poskytovatelem pro uživatele pečovatelské služby
Pečovatelská služba města Přelouč podporuje uživatele, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí nebo zdravotním postižením, zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, žít běžným způsobem života, v co nejlepší kvalitě, žít důstojně a zapojovat se do běžného života společnosti. Podporujeme uživatele k samostatnosti, k rozvíjení vlastních schopností při sebeobsluze, či domácnosti a vedeme uživatele ke schopnosti řešit svou situaci vlastními silami.
Pečovatelská služba je poskytována na základě žádosti zájemce o službu.
Cílová skupina.
Službu poskytujeme osobám, bez omezení věku, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
Pečovatelská služba zajišťuje.
Základní činnosti:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- pomoc při zajištění chodu domácnosti
- základní sociální poradenství – např. pomoc při vyplňování tiskopisů, formulářů, žádostí, zajištění žádosti o nouzové signalizační zařízení
Fakultativní činnosti:
- dovoz autem do SOH za úhradu
Zprostředkujeme služby úklidové, kadeřnické, masáže, pedikúru, právní služby dle individuálních potřeb uživatel.
Poskytování služby, provozní doba.
Pečovatelská služba Města Přelouče je poskytována ve středisku osobní hygieny v DPS (ul. Sluneční č p. 1516), v bytech zvláštního určení (ul. Sluneční č p. 1414), v pečovatelském domě (ul. Sluneční č p. 1516) a v domácnostech uživatelů v Přelouči a místních částech (Mělice, Lohenice, Klenovka, Tupesy, Štěpánov, Lhota, Škudly), dále i v obcích, se kterými má Město Přelouč uzavřenou smlouvu o poskytování pečovatelské služby (Jankovice, Veselí, Svinčany, Choltice, Břehy, Semín, Vápno, Kladruby nad Labem, Tetov, Brloh, Řečany nad Labem, Přepychy, Sopřeč, Lipoltice, Přelovice, Svojšice).
Provozní doba terénní pečovatelské služby:
Po – Pá: 6:30 - 20:00hod.
So – Ne: 10:30 -12:30 hod. (mimo stanovenou dobu se služba poskytuje
na základě individuálních potřeb uživatele po předchozí domluvě)
Provozní doba ambulantní pečovatelské služby:
Po – Pá: 6:30 - 15:00 hod.
Kapacita.
Maximální okamžitá kapacita terénní služby: 3
Maximální okamžitá kapacita ambulantní služby: 1
Odmítnutí služby.
Poskytnutí služeb lze odmítnout:
- osobě, která má bydliště v obci, s níž město Přelouč nemá uzavřenou smlouvu o poskytování pečovatelských služeb
- osobě, která nespadá do cílové skupiny
- osobě, která nesouhlasí s časovým rozmezím a možnostmi služby, např. rozvoz obědů, v tomto případě pečovatelská služba poskytne informace o alternativní službě
- osobě, která žádá o poskytnutí služby, pokud ji poskytovatel vypověděl v době kratší než 6měsíců před podáním této žádosti smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy
- z důvodu překročení kapacity organizace
Organizace v případě ukončení služby poskytne uživateli poradenskou pomoc při zajištění jiné sociální služby, např. adresy a kontakt.
Práva a povinnosti uživatele sociální služby.
Uživatel má právo:
- nahlížet do veškeré dokumentace, která je o něm v PS vedena
- měnit IP a rozsah služeb
- vypovědět Smlouvu o poskytování pečovatelské služby bez udání důvodu
- stěžovat si na způsob poskytování sociální služby, na činnost pracovníků PS a další záležitosti týkající se poskytování služby
- požadovat změnu klíčového pracovníka, pokud to provozní podmínky umožňují
- na ochranu osobnosti, osobních údajů a soukromí
- na důstojné zacházení, vstřícný, profesionální a empatický přístup
- na rovný přístup ke službě – všem uživatelů je služba poskytována ve stejné kvalitě, bez ohledu na náboženské vyznání, rasu, apod.
Uživatel je povinen:
- ctít slušné chování k pracovníkům PS, (nejedná s pracovníky agresivně, nevytváří nepřátelské, ponižující nebo zneklidňující prostředí)
- uvést v žádosti jména, telefonní čísla příbuzných, kterým může být sdělena aktuální zpráva o případném zhoršení zdr. stavu, odvozu do nemocnice nebo jiné nepředvídané události
- vytvořit vhodné podmínky pro poskytnutí sociální služby (uzavření psů, zajištění nezávadných spotřebičů, pomůcek, prostředků, např. rukavice, umývadlo, žínky, protiskluzová podložka)
- informovat pracovníky pečovatelské služby o změně svého zdravotního stavu v případě infekčního onemocnění, které by mohlo ohrozit jejich zdraví
- včas informovat pracovníky pečovatelské služby o změnách, které by mohly ovlivnit průběh poskytování služeb (oznámení plánované nepřítomnosti uživatele v době smluveného úkonu) a to osobně nebo telefonicky den předem
- obědy je nutné přihlašovat nebo odhlašovat nejpozději předcházející den do 8:00 hodin. Neodhlásí-li oběd včas, je povinen tento oběd uhradit v plné výši.
- uživateli jsou zapůjčeny dva termojídlonosiče, při předání oběda vrátí předchozí jídlonosič čistý
- při poškození nebo ztrátě termojídlonosiče uživatel uhradí škodu
- platit úhradu za úkony pečovatelské služby dle ceníku a provedených úkonů
- u plně imobilního uživatele – úkony spojené s přesunem (pomoc při zvedání, přistavení vozíku, pomoc při přesunu na vozík a lůžko) jsou poskytovány pouze za pomoci druhé pečovatelky nebo rodinného příslušníka
- spolupracovat s klíčovým pracovníkem na hodnocení průběhu služby (IP)
Práva a povinnosti pracovníků PS.
Pracovníci PS mají právo:
- odmítnout provedení úkonu, je-li ohrožen jejich život, zdraví nebo průběh výkonu služby
- odmítnout požadovanou službu, jež není v souladu s IP
- předat uživatele jinému pracovníkovi, domnívá-li se, že jeho práce by mohla být neprofesionální (z odborných, pracovních nebo osobních důvodů)
- změnit čas poskytnutí péče uživateli v případě nenadálé situace
Pracovníci PS jsou povinni:
- zachovávat mlčenlivost o všech údajích týkajících se uživatele, které se dozví v souvislosti s výkonem sociální služby;
- jednat s uživatelem jako s jedinečnou osobností, respektovat jeho svobodné rozhodnutí a potřeby;
- vytvářet při své práci takové prostředí, které zajišťuje uživateli důvěru a zachovává jeho lidskou důstojnost;
- chránit právo uživatele na soukromí, dbát na důvěrnost jeho sdělení
Úhrady za pečovatelské služby.
Úkony pečovatelské služby jsou pracovníkem zaznamenávány do výkazu ,,Evidence odpracovaných dnů u příjemce pečovatelské služby“. Pečovatelka zapisuje délku trvání nebo počet provedených úkonů dle platného ceníku. Měsíční vyúčtování dělá vedoucí PS.
Uživatel je o platbě vyrozuměn předem. Úhrady za služby poskytované v domácnosti uživatele a ve středisku osobní hygieny (mimo praní a žehlení)jsou prováděny se zpětnou splatností po uplynutí daného kalendářního měsíce, v průběhu prvních 10 dnů měsíce následujícího. Úhrada za služby poskytované ve středisku osobní hygieny (praní, žehlení) je prováděna na místě platbou v hotovosti oproti stvrzence o platbě.
Uživatel provádí platbu v hotovosti prostřednictvím pověřeného pracovníka poskytovatele oproti stvrzence o platbě. Na stvrzence jsou vypsány počty a ceny jednotlivých úkonů a celková cena. Stvrzenka slouží uživateli jako doklad o zaplacení. Na požádání uživatele může být mimo stvrzenky, vyhotoven výpis provedené péče za daný měsíc.
Platba může být uživatelem provedena na účet Města Přelouč po obdržení č. účtu a variabilního symbolu, které poskytne pověřený pracovník poskytovatele.
Stížnost, podnět a připomínka.
Uživatel (zákonný zástupce) má právo v případě nespokojenosti s kvalitou poskytovaných služeb podat stížnost, podnět a připomínku ústně či písemně, a to kterékoliv pro něho důvěryhodné osobě, zřizovateli, vedoucí pečovatelské služby, pracovníkům odpovědným za sociální službu. Informace k podávání stížností, podnětů a připomínek je přílohou smlouvy o poskytování služeb (příloha č. 2).
Zabezpečení přístupu.
Je-li potřeba při poskytování služby zajistit vstup do domu, bytu jsou klíče zhotoveny na náklady uživatele. Předání a vrácení klíčů je zaznamenáno v osobním spise uživatele. Při dlouhodobé nepřítomnosti uživatele jsou klíče uloženy v trezoru.
Řešení nouzových a havarijních situací.
V případě, kdy uživatel v dohodnutém čase neotvírá, nereaguje na bouchání ani telefon a pracovník pečovatelské služby má podezření, že by mohlo být ohroženo zdraví nebo život uživatele a není možno se spojit s kontaktní osobou, sousedy, je vznesen dotaz na poliklinice, domácí péči nebo nemocnici. Pokud není prokázáno, že je uživatel hospitalizován, je pracovník oprávněn zavolat složky záchranného systému. Uživatel je si vědom, že tento postup může znamenat násilné vniknutí s případnou škodou na zařízení bytu. Pečovatelská služba nezodpovídá za případné vzniklé škody na majetku uživatele způsobené záchrannými složkami a proto je v jeho zájmu oznámit pracovníkům pečovatelské služby nepřítomnost. Taktéž pracovník bude postupovat při havarijních situacích.
Ukončení poskytovaní služeb.
Ukončení smlouvy může dojít:
- výpovědí ze strany uživatele bez udání důvodu (způsob a lhůty jsou uvedeny ve smlouvě)
- písemné dohody mezi uživatelem a poskytovatelem
- úmrtí uživatele
- výpovědí ze strany poskytovatele (uvedeno ve smlouvě)
Osoby
Jméno | Funkce | Telefon |
---|---|---|
Burketová Jitka | vedoucí PS |
466953216
723 029 207 |
Pešková Michaela | pečovatelka | |
Kulková Jana | pečovatelka | |
Kryštůfková Eva | pečovatelka | |
Morbitzová Eva | pečovatelka |