Náplň činnosti
Plní veškeré úkoly a povinnosti městského úřadu spadající do působnosti odboru vyplývající ze zvláštních právních předpisů, případně textu náplně činnosti, zejména:
Rozpočet a financování
- sestavuje návrh rozpočtu města, zabezpečuje hospodaření podle rozpočtu a kontrolu jeho čerpání
- realizuje schválená rozpočtová opatření
- průběžně sleduje finanční situaci a zpracovává finanční analýzy
- zabezpečuje styk s peněžními ústavy včetně zřizování a rušení účtů
- řídí peněžní toky, vede evidenci o stavu, zdrojích a použití finančních prostředků na účtech města
- provádí finanční vypořádání a sestavuje závěrečný účet
- navrhuje finanční vztahy rozpočtu města ke zřízeným organizacím a založeným právnickým osobám
- podílí se na finanční kontrole hospodaření města a městem zřizovaných příspěvkových organizací, zabezpečuje další úkoly na úseku řídící kontroly v souladu s vnitřními směrnicemi městského úřadu
- sleduje hospodaření příspěvkových organizací města
- zpracovává podklady pro přijetí úvěrů a zajišťuje jejich splátky
- zabezpečuje činnost správce příjmů s výjimkou vymáhání finančních pohledávek
- eviduje, vydává a vyúčtovává pokutové bloky
Účetnictví
- vede účetnictví o vlastním hospodaření
- zpracovává stanovené účetní výkazy
- vede centrální evidenci účetních a daňových dokladů
- metodicky řídí příspěvkové organizace města v oblasti financování a účetnictví, spolupracuje s nimi při řešení daňových problémů
Inventarizace majetku
- řídí průběh inventarizačních prací
- vede evidenci majetku města s výjimkou staveb, budov, pozemků a rozpracovaných investic