Přelouč - Zjednodušená verze stránek
Nastavení velikosti písma
+

Plní veškeré úkoly a povinnosti městského úřadu spadající do působnosti odboru vyplývající ze zvláštních právních předpisů, případně textu náplně činnosti, zejména:

Oddělení občansko-správních agend

Na úseku evidence obyvatel:

  • vede evidenci obyvatel a evidenci domů v městě Přelouč
  • v příslušném rozsahu a stanoveným způsobem zpracovává údaje vedené v agendovém informačním systému evidence obyvatel
  • přijímá hlášení občanů, týkající se jejich pobytu a jeho změn na území města, stanoveným způsobem je realizuje
  • zajišťuje písemný výdej dat z agendového informačního systému evidence obyvatel pro subjekty s oprávněním získávání údajů
  • zajišťuje písemné poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel na vlastní žádost občana
  • ve správním řízení rozhoduje o zrušení údaje o místu trvalého pobytu
  • spolupracuje s Českým statistickým úřadem při sčítání lidu, domů a bytů
  • na úseku své činnosti vede stanovené či potřebné evidence, agendy, vypracovává statistické a obdobné výkazy, rozbory apod.
  • spolupracuje při přípravě voleb

Na úseku cestovních dokladů:

  • vyřizuje dotazy a podněty občanů
  • vyřizuje žádosti zaslané přes zastupitelské úřady České republiky v cizině pro občany České republiky, kteří žijí trvale v zahraničí
  • zabezpečuje zhotovení cestovních dokladů a provedení změn v cestovních dokladech
  • vyřizuje ztráty, odcizení a poškození cestovních dokladů, ukládá a vybírá pokuty příkazem na místě

Na úseku občanských průkazů:

  • připravuje doklady k vydání nového občanského průkazu
  • zadává žádosti do centrální evidence
  • vydává nové občanské průkazy
  • zpracovává karty a žádosti občanů odstěhovaných mimo správní obvod, mrtvých osob, uložení do odkládací evidence
  • zasílá žádosti na jiný útvar k předání nového občanského průkazu pro občany našeho obvodu (věznice, zdravotní omezení, domovy důchodců...)
  • ukládá a vybírá pokuty v blokovém řízení
  • přijímá a zpracovává oznámení o ztrátě, odcizení, poškození, zničení a nálezu občanských průkazů od občanů, vyměřuje, ukládá a vybírá pokuty příkazem na místě

Na úseku matriky:

  • vystavuje matriční doklady na základě zápisů v matričních knihách
  • vystavuje druhopisy matričních dokladů
  • vede a aktualizuje sbírky listin pro městské a obecní úřady pověřené vedením matrik
  • zabezpečuje podklady pro zvláštní matriku v Brně
  • zajišťuje zápis o určení otcovství
  • vyřizuje změnu jména a příjmení
  • ověřuje shodu opisu nebo kopie s listinou a pravosti podpisu (vidimace a legalizace) dle příslušných právních předpisů
  • vede statistiku vydaných matričních dokladů
  • kompletuje podklady pro vydání osvědčení o státním občanství
  • provádí kontrolní činnost a zabezpečuje metodiku na městských a obecních úřadech pověřených vedením matrik, vidimace a legalizace
  • zajišťuje vyřízení žádostí o výpis z rejstříku trestů
  • vybírá poplatky související s matriční agendou a za vidimaci a legalizaci

Referent krizového řízení:

  • zabezpečuje výkon státní správy v přenesené působnosti při zajišťování připravenosti správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací, plánuje a připravuje organizační, koordinační a výkonná opatření pro řešení jednotlivých krizových situací, zpracovává dokumentaci a vytváří analýzy potřebné pro zajištění těchto opatření
  • zajišťuje a plní úkoly stanovené krajským úřadem při přípravě na mimořádné události a krizové situace a jejich řešení
  • podílí se na řešení rozsáhlých mimořádných událostí a krizových situací, kdy zejména plní úkoly stanovené starostou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a plní úkoly a opatření uvedené v krizovém plánu obce s rozšířenou působností
  • plní úkoly na úseku ochrany obyvatelstva, zejména organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva, realizuje zabezpečení nezbytných potřeb obyvatelstva a zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace
  • po vyhlášení krizových stavů, pokud je to nařízeno, zajišťuje vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a předává údaje v ní vedené hasičskému záchrannému sboru kraje
  • komplexně zajišťuje výkon státní správy v přenesené působnosti v oblasti přípravy hospodářských opatření pro krizové stavy, kde zejména zpracovává regulační opatření obecního úřadu obce s rozšířenou působností, připravuje a plní úkoly uložené krajským úřadem k zajištění nezbytných dodávek a regulačních opatření, odpovídá za vyžadování zásob pro humanitární pomoc
  • pro zpracování dat a realizaci úkolů hospodářských opatření pro krizové stavy zajišťuje provoz informačních systémů ARGIS, KRIZDATA a KRIZKOM
  • kontroluje v okruhu své působnosti přípravu a účinnost hospodářských opatření pro krizové stavy a realizace kontrolní a metodické činnost ve svém správním obvodu
  • zabezpečuje činnost Bezpečnostní rady a Krizového štábu Městského úřadu Přelouč, je tajemníkem Bezpečnostní rady
  • zajišťuje výkon státní správy podle zákona č. 222/1999 Sb. o zajišťování obrany České republiky, plnění úkolů pro Armádu České republiky
  • zpracovává dokumentaci k plnění úkolů a opatření obranného plánování, zabezpečuje jejich realizaci v oblasti zajištění obrany státu a řešení vojenských krizových situací za stavu ohrožení státu a válečného stavu
  • plní úkoly stanovené krajským úřadem při vyhodnocování objektů, které za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu mohou být napadeny a objektů důležitých pro obranu státu, navrhuje způsob jejich ochrany
  • výkon státní správy na úseku hospodářské mobilizace, včetně mapování a vytváření potřebných zásob pro spravované území
  • výkon státní správy na úseku branné povinnosti v součinnosti s Krajským vojenským velitelstvím v souladu se zákonem č. 585/2004 Sb. o branné povinnosti a jejím zajišťování - (branný zákon)
  • zajišťování úkolů na úseku utajovaných informací a odpovědnost za jejich ochranu, vedení, ukládání a skartaci utajovaných písemností, včetně kontrolní činnosti na tomto úseku – realizace zákona č. 412/2005 Sb.
  • výkon funkce bezpečnostního ředitele Městského úřadu Přelouč
  • je členem Povodňové komise a plní úkoly stanovené v Povodňovém plánu města Přelouč
  • podílí se na trvalé provozuschopnosti varovacích a vyrozumívacích systémů na spravovaném území v součinnosti s Územním odborem HZS
  • zajišťuje s externími dodavateli agendu BOZP a PO a plnění vyplývajících úkolů
  • spolupracuje na organizaci a technickém zabezpečení voleb, sčítání lidu, domů a bytů a na organizaci referend
  • dále plní úkoly vyplývající z organizačního řádu Městského úřadu Přelouč pro odbor vnitřních věcí dle pokynů vedoucího odboru
  • plní úkoly ve vztahu k zásahové jednotce sboru dobrovolných hasičů města Přelouč

Další činnosti odboru vnitřních věcí:

  • plní úkoly organizačně technického zabezpečení při sčítání lidu, volbách a vyhlášených referendech
  • organizačně a materielně zajišťuje chod zásahových jednotek sboru dobrovolných hasičů zřízených městem Přelouč
  • zúčastňuje se na požádání jako nezúčastněná osoba při provádění některých úkonů (trestní řád) orgánem státní mocí (např. policejním orgánem), kterými je zasahováno do osobnostních svobod.