Pečovatelská služba
Sluneční 1516
535 01 Přelouč
vedoucí: Jitka Burketová
tel.: 466 953 216
E-mail: ps@mestoprelouc.cz
Město Přelouč
Československé armády 1665
IČ: 274101
DIČ: CZ 00274101
535 33 Přelouč
tel.: 466 094 111
www.mestoprelouc.cz
bankovní spojení: Komerční banka Přelouč, č. účtu: 1425561/0100
Pečovatelská služba podporuje uživatele, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí nebo zdravotním postižením, zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, žít běžným způsobem života, v co nejlepší kvalitě, žít důstojně a zapojovat se do běžného života společnosti.
Podporujeme uživatele k samostatnosti, k rozvíjení vlastních schopností při sebeobsluze, či domácnosti a vedeme uživatele ke schopnosti řešit svou situaci vlastními silami.
Službu poskytujeme osobám, bez omezení věku, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
Při naplňování základního poslání vycházíme z následujících principů:
Základní činnosti:
Uživatel může kdykoliv změnit rozsah poskytovaných služeb.
Pečovatelská služba Města Přelouče je poskytována ve středisku osobní hygieny v DPS (ul. Sluneční č p. 1516), v bytech zvláštního určení (ul. Sluneční č p. 1414), v pečovatelském domě (ul. Sluneční č p. 1516) a v domácnostech uživatelů v Přelouči a místních částech (Mělice, Lohenice, Klenovka, Tupesy, Štěpánov, Lhota, Škudly), dále i v obcích, se kterými má Město Přelouč uzavřenou smlouvu o poskytování pečovatelské služby (Jankovice, Veselí, Svinčany, Choltice, Břehy, Semín, Vápno, Kladruby nad Labem, Tetov, Brloh, Řečany nad Labem, Přepychy, Sopřeč, Lipoltice, Přelovice, Svojšice).
V domácnosti uživatelů jsou poskytovány služby ve vymezeném místě, čase a rozsahu prostřednictvím kvalifikovaných pracovníků pečovatelské služby. Každý uživatel má svého klíčového pracovníka, který zodpovídá za kvalitní průběh služby, za sestavení individuálního plánu a jeho změny.
Provozní doba terénní pečovatelské služby:
Po – Pá:6:30 - 20:00hod.
So – Ne:10:30 -12:30 hod. (mimo stanovenou dobu se služba poskytuje na základě individuálních potřeb uživatele po předchozí domluvě)
Provozní doba ambulantní pečovatelské služby:
Po – Pá:6:30 -15:00 hod.
Maximální okamžitá kapacita terénní služby: 3
Maximální okamžitá kapacita ambulantní služby: 1
Poskytnutí služeb lze odmítnout:
osobě, která nesouhlasí s časovým rozmezím a možnostmi služby, např. rozvoz obědů, v tomto případě pečovatelská služba poskytne informace o alternativní službě
osobě, která žádá o poskytnutí služby, pokud ji poskytovatel vypověděl v době kratší než 6měsíců před podáním této žádosti smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Veškeré služby jsou poskytovány na základě písemné smlouvy uzavřené mezi poskytovatelem a uživatelem.
Zájemce kontaktuje zaměstnance pečovatelské služby osobně, telefonicky, písemně, případně se může obrátit na pracovnice sociálního odboru Městského úřadu Přelouč.
Sociální pracovník a vedoucí pečovatelské služby provedou šetření v domácnosti žadatele.
Na této návštěvě je upřesněn rozsah služeb. Jsou předány podrobné informace
o poskytovaných službách a pravidlech služby. Na místě je vyplněna Žádost o poskytnutí sociální služby a Záznam ze sociálního šetření.
Na základě tohoto šetření je sepsána Smlouva o poskytování pečovatelské služby.
Ukončení smlouvy může dojít:
Organizace v případě ukončení služby poskytne uživateli poradenskou pomoc při zajištění jiné sociální služby, např. adresy a kontakt.
Uživatel (zákonný zástupce) má právo v případě nespokojenosti s kvalitou poskytovaných služeb podat stížnost, podnět a připomínku ústně či písemně, a to kterékoliv pro něho důvěryhodné osobě, zřizovateli, vedoucí pečovatelské služby, pracovníkům odpovědným za sociální službu. Informace k podávání stížností, podnětů a připomínek je přílohou smlouvy o poskytování služeb (vnitřní směrnice č. 6, příloha č. 2).
Uživatel je o platbě vyrozuměn předem. Úhrady za služby poskytované v domácnosti uživatele a ve středisku osobní hygieny (mimo praní a žehlení)jsou prováděny se zpětnou splatností po uplynutí daného kalendářního měsíce, v průběhu prvních 10 dnů měsíce následujícího. Úhrada za služby poskytované ve středisku osobní hygieny (praní, žehlení) je prováděna na místě platbou v hotovosti oproti stvrzence o platbě.
Uživatel provádí platbu v hotovosti prostřednictvím pověřeného pracovníka poskytovatele oproti stvrzence o platbě. Na stvrzence jsou vypsány počty a ceny jednotlivých úkonů a celková cena. Stvrzenka slouží uživateli jako doklad o zaplacení. Na požádání uživatele může být mimo stvrzenky, vyhotoven výpis provedené péče za daný měsíc.
Platba může být uživatelem provedena na účet Města Přelouč po obdržení č. účtu a variabilního symbolu, které poskytne pověřený pracovník poskytovatele.
chráníme práva uživatelů
Město Přelouč |
|
Ceník a garantovaná nabídka pečovatelské služby platnost od 1. 9. 2024 Vypracováno v souladu s vyhláškou č. 195/2024Sb., v platném znění,(změna a úprava vyhlášky č. 505/2006Sb.), kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách |
|
schválila rada Města Přelouč dne: 19. 8. 2024 |
|
Základní úkony pečovatelské služby | Cena |
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu |
|
pomoc při podávání jídla a pití | 150,-Kč/hod. |
pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek | 150,-Kč/hod. |
pomoc při prostorové orientaci | 150,-Kč/hod. |
pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík | 150-Kč/hod. |
Pomoc při úkonech osobní hygieny nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu |
|
koupel, sprchování, ranní toaleta, večerní toaleta, mytí těla na lůžku i mimo něj | 150,-Kč/hod. |
mytí vlasů, vysoušení vlasů | 150,-Kč/hod. |
stříhání nehtů | 150,-Kč/hod. |
pomoc při použití WC, výměna plenkových kalhotek | 150,-Kč/hod. |
Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy |
|
dovoz nebo donáška Přelouč | 30,-Kč/úkon |
dovoz Přelouč obce | 35,-Kč/úkon |
obce | 40,-Kč/úkon |
pomoc při přípravě jídla a pití | 150,-Kč/hod. |
příprava jídla a pití | 150,-Kč/hod. |
Pomoc při zajištění chodu domácnosti |
|
běžný úklid a údržba domácnosti, údržba domácích spotřebičů | 150,-Kč/hod. |
úprava a přestlání lůžka, převlečení ložního prádla | 150,-Kč/hod. |
donáška vody | 150,-Kč/hod. |
topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba top. zařízení | 150,-Kč/hod. |
běžný nákup, pochůzka | 150,-Kč/hod. |
velký nákup (týdenní, nákup ošacení, nezbytného vybavení domácnosti | 160,-Kč/úkon |
praní osobního a ložního prádla | 100,-Kč/kg |
Žehlení osobního a ložního prádla | 100,-Kč/kg |
Je-li žehlení prováděno v domácnosti v rámci běžného úklidu je účtováno dle skutečně spotřebovaného času. | 150,-Kč/hod. |
Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném soc. prostředí |
|
dohled nad jednáním osoby závislé na pomoci | 150,-Kč/hod. |
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí | 150,-Kč/hod. |
Fakultativní činnosti |
|
doprava klienta do SOH | 10,-Kč/1km |
Základní sociální poradenství | zdarma |
Pozn. Úkony uvedené hodinovou sazbou - Pokud poskytování těchto úkonů, včetně času nezbytného k jejich zajištění, netrvá celou hodinu, výše úhrady se poměrně krátí. |
Zprostředkujeme služby úklidové, kadeřnické, masáže, pedikúru, senior-taxi, právní služby apod. dle individuálních potřeb uživatele.
Pečovatelská služba města Přelouč podporuje uživatele, aby mohli i v náročných životních situacích spojených se samotou, stářím, nemocí nebo zdravotním postižením, zůstat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, žít běžným způsobem života, v co nejlepší kvalitě, žít důstojně a zapojovat se do běžného života společnosti. Podporujeme uživatele k samostatnosti, k rozvíjení vlastních schopností při sebeobsluze, či domácnosti a vedeme uživatele ke schopnosti řešit svou situaci vlastními silami.
Pečovatelská služba je poskytována na základě žádosti zájemce o službu.
Službu poskytujeme osobám, bez omezení věku, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a rodinám s dětmi, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby.
Základní činnosti:
Fakultativní činnosti:
Zprostředkujeme služby úklidové, kadeřnické, masáže, pedikúru, právní služby dle individuálních potřeb uživatel.
Pečovatelská služba Města Přelouče je poskytována ve středisku osobní hygieny v DPS (ul. Sluneční č p. 1516), v bytech zvláštního určení (ul. Sluneční č p. 1414), v pečovatelském domě (ul. Sluneční č p. 1516) a v domácnostech uživatelů v Přelouči a místních částech (Mělice, Lohenice, Klenovka, Tupesy, Štěpánov, Lhota, Škudly), dále i v obcích, se kterými má Město Přelouč uzavřenou smlouvu o poskytování pečovatelské služby (Jankovice, Veselí, Svinčany, Choltice, Břehy, Semín, Vápno, Kladruby nad Labem, Tetov, Brloh, Řečany nad Labem, Přepychy, Sopřeč, Lipoltice, Přelovice, Svojšice).
Provozní doba terénní pečovatelské služby:
Po – Pá: 6:30 - 20:00hod.
So – Ne: 10:30 -12:30 hod. (mimo stanovenou dobu se služba poskytuje
na základě individuálních potřeb uživatele po předchozí domluvě)
Provozní doba ambulantní pečovatelské služby:
Po – Pá: 6:30 - 15:00 hod.
Maximální okamžitá kapacita terénní služby: 3
Maximální okamžitá kapacita ambulantní služby: 1
Poskytnutí služeb lze odmítnout:
Organizace v případě ukončení služby poskytne uživateli poradenskou pomoc při zajištění jiné sociální služby, např. adresy a kontakt.
Uživatel má právo:
Uživatel je povinen:
Pracovníci PS mají právo:
Pracovníci PS jsou povinni:
Úkony pečovatelské služby jsou pracovníkem zaznamenávány do výkazu ,,Evidence odpracovaných dnů u příjemce pečovatelské služby“. Pečovatelka zapisuje délku trvání nebo počet provedených úkonů dle platného ceníku. Měsíční vyúčtování dělá vedoucí PS.
Uživatel je o platbě vyrozuměn předem. Úhrady za služby poskytované v domácnosti uživatele a ve středisku osobní hygieny (mimo praní a žehlení)jsou prováděny se zpětnou splatností po uplynutí daného kalendářního měsíce, v průběhu prvních 10 dnů měsíce následujícího. Úhrada za služby poskytované ve středisku osobní hygieny (praní, žehlení) je prováděna na místě platbou v hotovosti oproti stvrzence o platbě.
Uživatel provádí platbu v hotovosti prostřednictvím pověřeného pracovníka poskytovatele oproti stvrzence o platbě. Na stvrzence jsou vypsány počty a ceny jednotlivých úkonů a celková cena. Stvrzenka slouží uživateli jako doklad o zaplacení. Na požádání uživatele může být mimo stvrzenky, vyhotoven výpis provedené péče za daný měsíc.
Platba může být uživatelem provedena na účet Města Přelouč po obdržení č. účtu a variabilního symbolu, které poskytne pověřený pracovník poskytovatele.
Uživatel (zákonný zástupce) má právo v případě nespokojenosti s kvalitou poskytovaných služeb podat stížnost, podnět a připomínku ústně či písemně, a to kterékoliv pro něho důvěryhodné osobě, zřizovateli, vedoucí pečovatelské služby, pracovníkům odpovědným za sociální službu. Informace k podávání stížností, podnětů a připomínek je přílohou smlouvy o poskytování služeb (příloha č. 2).
Je-li potřeba při poskytování služby zajistit vstup do domu, bytu jsou klíče zhotoveny na náklady uživatele. Předání a vrácení klíčů je zaznamenáno v osobním spise uživatele. Při dlouhodobé nepřítomnosti uživatele jsou klíče uloženy v trezoru.
V případě, kdy uživatel v dohodnutém čase neotvírá, nereaguje na bouchání ani telefon a pracovník pečovatelské služby má podezření, že by mohlo být ohroženo zdraví nebo život uživatele a není možno se spojit s kontaktní osobou, sousedy, je vznesen dotaz na poliklinice, domácí péči nebo nemocnici. Pokud není prokázáno, že je uživatel hospitalizován, je pracovník oprávněn zavolat složky záchranného systému. Uživatel je si vědom, že tento postup může znamenat násilné vniknutí s případnou škodou na zařízení bytu. Pečovatelská služba nezodpovídá za případné vzniklé škody na majetku uživatele způsobené záchrannými složkami a proto je v jeho zájmu oznámit pracovníkům pečovatelské služby nepřítomnost. Taktéž pracovník bude postupovat při havarijních situacích.
Ukončení smlouvy může dojít: